Subject: KUTSE nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse kaasamiskohtumisele 7. juunil 2024
From: "Tuuli Lepp"
To: "Tuuli Lepp"
Cc: "Laidi Surva", "Andreas Kangur", "Anne Kruusement",Andra Reinomägi, "Anna-Liisa Uisk",Andri Küüts, "Maria-Elisa Tuulik"
Date: Tue, 28 May 2024 14:04:48 +0300

Head kolleegid!

Kutsume teid osalema reedel, 7. juunil kell 10.00–16.30 toimuval 
kaasamiskohtumisel, kus anname ülevaate nn nõusolekuseaduse 
väljatöötamiskavatsuse loomise protsessist ja ootame teid selles kaasa 
rääkima.

Kohtumine toimub ministeeriumite ühishoones (Suur-Ameerika 1, Tallinn) Tamme 
saalis, mis asub esimesel korrusel.

Palun andke oma tulekust teada 3. juuniks 2024, registreerides end siin: 
https://forms.gle/2cREPWQkJ4c6uL3L6

Kohtumise päevakava:

09.30–10.00 kogunemine

10.00–10.30 lühike ülevaade: hetkeseis ja järgmised sammud

10.30–12.00 arutelu gruppides, I ring

12.00–12.30 lõunapaus

12.30–14.00 arutelu gruppides, II ring

14.00–14.10 sirutuspaus

14.10–14.45 tutvustame koosloome keskkonda

14.45–16.15 arutelu gruppides, III ring

16.15–16.30 päeva kokkuvõte, küsimused-vastused

Kui teil on kaasamisürituse kohta täiendavaid küsimusi, siis vastame 
meeleldi.

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium

From: Tuuli Lepp
Sent: Friday, April 26, 2024 5:27 PM
To: Tuuli Lepp < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Laidi Surva < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Andreas 
Kangur < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Anne 
Kruusement < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 
Anna-Liisa Uisk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 
Andri Küüts < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Maria-Elisa 
Tuulik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse kaasamiskohtumine. 
Broneerige 7. juuni 2024

Head kolleegid!

Mõned teist ilmselt mäletavad, et 8. märtsil tutvustasime 
justiitsministeeriumi analüüsi 
<https://www.just.ee/sites/default/files/documents/2024-03/Anal%C3%BC%C3%BCs%20seksuaalse%20enesem%C3%A4%C3%A4ramise%20vastaste%20s%C3%BC%C3%BCtegude%20koosseisude%20vastavusest%20EN%20Istanbuli%20konventsioonile.pdf> 
„Seksuaalse enesemääramise vastaste süütegude koosseisude vastavusest 
Euroopa Nõukogu Istanbuli konventsioonile“. Sellel esitlusel lubasime, et 
justiitsministeeriumi järgmine samm on seaduse eelnõu väljatöötamiskavatsuse 
(VTK) koostamine, milles pakume välja erinevad võimalikud variandid, 
milliseid karistusseadustiku sätteid ja kuidas muuta. Palun märkige oma 
kalendrites esimeseks sisuliseks kaasamiskohtumiseks ära reede, 7. juuni 
2024. Palume broneerida terve tööpäeva.

Meie hinnangul peaks VTK vastama muu hulgas järgmistele küsimustele:

*	kuidas läheneda nõusolekust/tahtevastasusest lähtumisele ehk kas valida 
jah-mudel või ei-mudel? Tuua välja mudelite plussid, miinused ja mõjud mh 
menetlusele, ohvrite kaitsele, soolisele võrdsusele, halduskoormusele, 
kahtlustatavate-süüdistatavate põhiõigustele jne;
*	pidades silmas, et tõendamise keerukus ei kao, siis kuidas tagada 
menetlusosaliste õiguste kaitse ja süütuse presumptsiooni kehtima jäämine?;
*	milliseid lisategevusi seadusemuudatus vajab? Näiteks menetlejate ja 
teiste seotud isikute koolitamine, avalik kommunikatsioon ja üldsuse 
teadlikkuse suurendamine, andmebaaside arendus, et tagada asjakohane 
statistika jmt.

Märtsikuisel üritusel rõhutasime, et soovime VTK tegemisel kaasata seotud 
asutusi ja huvigruppe. Nii kutsumegi teid 7. juunil 2024 esimesele suuremale 
kaasamisüritusele justiitsministeeriumisse (Suur-Ameerika 1, Tallinn) I 
korruse saali TAMM. Kohtumise täpsem aja- ja päevakava on veel 
täpsustamisel. Palume igaks juhuks broneerida terve reedese tööpäeva. 
Plaanime üritust, kus kohale tulnud saavad ka oma mõtteid avaldada ja 
vahetada, osaleda saab vaid kohapeal.

Kutse koos sündmusele registreerimise lingi ja täpsema teabega saadame 
peatselt. Kui teil on viidatud analüüsi või kaasamisürituse kohta 
täiendavaid küsimusi, siis vastame meeleldi.

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium